Érdekel, hogy hogyan működik a webshop számlázás?

A Számlahegyet gyakran emlegetjük webáruházakra szakosodott számlázóként, mivel kifejezetten odafigyeltünk a fejlesztés során arra, hogy gördülékenyen, mindössze pár lépésben összeköthető legyen a webshopokkal. De hogyan is működik ez az egész folyamat? Van jó pár technikai cikkünk, ami a webfejlesztőknek szól – következzék most egy olyan, amivel bárkinek érthetővé válik, hogy miként működik a webshop számlázás.

A webshop számlázás folyamata:

A vevő a kosarába helyez egy terméket és megrendeli azt. A megrendelés megérkezik a webáruházad felületére, ahol különböző státuszt kaphat: fizetésre vár, teljesített, stb. Amikor a partnered befizetése megérkezett és a megrendelés elkészült, akkor ki kell állítani egy számlát a vevőd számára a vásárlásról. A legegyszerűbb, ha a vásárlási folyamathoz hasonlóan a számla is elektronikus: az ügyfél automatikusan megkapja e-mailben a számlát a számlázóprogramtól és már kész is van minden.

A számlázóprogram és a webáruház összekötése:

Ahhoz, hogy a számlázóprogram tudja, hogy kinek és mikor küldheti a számlát, az kell, hogy a webshop átadja az adatokat a számlázó részére. Ugyanígy fontos, hogy a webáruházad felületén is lásd, hogy a számlakiállítás már megtörtént.

Ezt a két irányba történő kapcsolatot biztosítja az API.
Az API az Application Programming Interface rövidítése, magyarul az alkalmazási programozói felülete. Az API kulcs ehhez a felülethez való hozzáférést biztosítja.
A másik kötelező információ a kapcsolat létrehozásához a webáruházad IP címe – innen fogja az API kulcs segítségével az API befogadni az adatokat. Mi megadjuk neked a személyre szabott API kulcsot, amivel a webshopod hozzáfér a számlázóprogramhoz, te megadod a webáruházad IP címét.

webshop számlázás Számlahegy

Ez a két adat meghatározza és lehetővé teszi a webshop és a számlázó közti kommunikációt. Ezért lehetséges, hogy automatikussá válik a számlázás. Ahogy teljesített lesz egy megrendelés a webshopban, a webáruház már küldi is az adatokat a számlázónak, a számlázó pedig kiküldi a számlát és eljuttatja a “válaszát” a webáruháznak. Gyakorlatilag így működik a webshop számlázás.

Ezeket az adatokat a Számlahegyben megadni csak néhány kattintás az Cégadatok/Egyéb adatok fülön és már működőképes is az automatikus számlázás! Itt megtalálod a webshop összekötésről szóló részletes, technikai leírásainkat.

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..