Hogyan válasszak számlázóprogramot?

Összeszedtünk négy fontos szempontot, amit érdemes végiggondolnod, mikor a következő évi számlázóprogramról döntesz.

 

1. Offline vagy online számlázóprogram?

Az offline-t valószínűleg már ismered: fel kell telepíteni a gépekre, ahol használni szeretnéd. A legtöbb program korlátozott felhasználót kezel cégenként, hiszen eleve korlátozott számú gépre fogod feltelepíteni. Ezek a hagyományos, “régi” programok, vásárolhatsz olyat, ami egy programcsomaghoz tartozik és így együttműködik a raktárkezelővel vagy vámügyintéző programmal.

Az online számlázóprogramot ehhez képest nem kell telepíteni: bárhonnan eléred, ahol internet van. A felhasználók számát általában már rugalmasabban kezeli és a könyvelőnek is hozzáférés adható. A legtöbb esetben nem egy programcsomagról beszélünk, de egyszerűen összeköthetőek webáruházakkal és a cég által használt más szoftverekkel.

 

2. Nyomtatott vagy elektronikus számlázó?

A nyomtatott számla a számlatömb egy fokkal elegánsabb testvére, de a lényege, hogy a számla kiállítójánál és a számla befogadójánál is papír formában létezik, így kell megőrizni 8 évig és tárolni. Az eljuttatásában egészen rugalmas a törvény, de elektronikus formában nem megőrizhető.

Az elektronikus számla pont az ellenkezője: csak elektronikus formában őrizhető és kezelhető, így kinyomtatni teljesen felesleges. Ki lehet küldeni e-mailben, el lehet menteni egyszerre több gépre és felhőbe. Megspórolható vele a kinyomtatás, a tárolás, a könyvelőhöz való eljuttatás ideje és költsége és megkönnyíti a NAV felé történő törvény szerinti elektronikus bejelentéseket.

 

3. Mennyibe kerül a számlázóprogram?

Kardinális kérdés. Amikor számlázóprogramok között választasz, az alábbi szempontokat kell figyelembe venned:

A telepítendő, offline programoknál általában egyszer kell megvásárolnod a licenszt és utána évente az utánkövetésért, frissítésért fizetned egy kisebb összeget. Ezután szinte korlátlanul állíthatsz ki nyomtatott számlákat.

Az online számlázóprogramok esetében viszont éves és havi díjak közül választhatsz, valamint külön díjat számolhatnak fel a kibocsátott számlák, a számla céges megjelenését adó sablon, a devizaszámla kiállítása vagy a további funkciók után. Ezekkel a rejtett költségeket már egy kicsit nehezebb átlátni elsőre.

Irányítópult számlázóprogram Számlahegy

A Számlahegynél mi azt a megoldást választottuk, hogy bármelyik előfizetés megvásárlásával az összes funkcióhoz hozzáférsz. Így azonnal átláthatod, hogy pontosan mit fogsz kapni a pénzedért.

Fontos végiggondolni: éves szinten hány számlát állítasz ki? Ennek fényében kell megnézni, hogy a különböző online megoldásoknál hogyan alakul egy darab számla ára:

  • Éves díj
  • Plusz funkciók éves díja (sablon, devizaszámla kiállítása)
  • Kiállított számlák díja (felszorozva az éves darabszámoddal)

Majd ezeket összeadni és leosztani a kiállítani tervezett számlák darabszámával. Könnyen kiderülhet, hogy a vállalkozásod igényei alapján nem az elsőre legolcsóbbnak tűnő lesz a leggazdaságosabb.

 

4. Mire van még szükség a számlakiállításon felül?

Céges megjelenésű számla? Egyedi értesítő e-mail? A befizetendő adók nyomonkövetése? A cég saját programjával való együttműködés? Többnyelvű felület? Több, mint 10 céges felhasználó? 2 perc alatt megtanulható felület?

Ha ezt a négy pontot átfutottad, akkor nagyjából kikristályosodott, hogy mit keresel, milyen számlázóprogram lesz megfelelő a vállalkozásodnak.

Online megoldás lesz a befutó? Nézd meg a Számlahegyet: 2 perc alatt beregisztrálhatsz és most adunk egy hónapot ingyen, hogy kipróbálhasd, mielőtt döntesz!

számlázóprogram-mobilról is

 

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.