WHMCS hibakezelés

A WHMCS számla kiállításakor több hiba is előfordulhat. Például hibás, rosszul megadott vevő név, negatív végösszeg, esetleg valamilyen más beállítási hiba. Ezekről a számla kiállításakor az ügyfél nem értesülhet, hiszen megszakadna a fizetési folyamat és nem értené mi a hiba. Azonban neked kezelned kell ezeket a hibákat, mert a számla kiállítása nem történik meg – a WHMCS hibakezelés egy külön folyamat.

A WHMCS hibakezelés a Számlaheggyel

A WHMCS számlázó addon ezt a problémát is megoldja. A számla fizetése után keletkezett számlázási hibákról a WHMCS felületén belül, a TODO (teendők) listáján keresztül értesülhetsz. A Számlahegy addon hiba esetén új TODO-t hoz létre a hiba megnevezésével és a számla paramétereivel. Ezt a főképernyőn a “TODO Widgetben” is láthatod. Így az addon WHMCS hibakezelés funkciójával megelőzheted, hogy hibásan számlázz.

WHMCS todo widget Számlahegy teendőkkel

WHMCS todo widget Számlahegy teendőkkel

Itt a jobb oldalon levő szerkesztés ikonra kattintva megnyílnak a hiba részletei.

A hibák részletes listája elérhető a “Utilities / To-Do List” menüpontból is. Ezen a listán keresésre is van lehetőségünk, így megjeleníthetők csak azok a hibák amiket a Számlahegy addon hozott létre.

WHMCS To-Do list, teendők listája

WHMCS To-Do list, teendők listája

Ezen a képernyőn a hibák törölhetők is, illetve itt is található “Szerkesztés”, amivel megnyílnak a hiba ToDo részletei.

Whmcs ToDo edit - Számlahegy hiba részletei

Whmcs ToDo edit – Számlahegy hiba részletei

Ha a státuszt “completed” állapotba állítod, akkor a hiba eltűnik a főoldali widgetről és listából is.

WHMCS számla újraküldés

Mielőtt egy hibát eltüntetsz a teendők közül, érdemes a hibát javítani és a számlát újra elküldeni a Számlahegynek, mert különben el fogod felejteni! Az újraküldésre külön képernyőt hoztunk létre, ami a Számlahegy addonal együtt aktiválódik az “Addons” menüben, ha a konfigurációnál engedélyezted a hozzáférést (“Access Control” opció) az addonhoz.

WHMCS e-számla újraküldése

WHMCS e-számla újraküldése

A képernyőn meg kell adnod az újraküldésre szánt díjbekérő sorszámát, majd a “Send to Szamlahegy.hu” gombbal újraküldheted azt. A sikeres küldésről zöld színű üzenet jelenik meg.

Ha az újraküldés nem sikerült, akkor a hibaüzenet megjelenik a képernyőn. Újraküldésnél a hibaüzenet nem íródik be a többi ToDo közzé, így nem kell ugyanazt a hibát javítás után többször törölnöd a listából.

Számlakészítési hibák javítása

A számla készítése során több hiba is felmerülhet, melyek jelentős része a hibás konfigurációból adódik, így megoldás után soha többet nem kerül elő újra.

A hiba keresésénél mindenképp olvasd el a hiba fejlécét (“Title”) és megnyitás után tanulmányozd át a leírását is (“Description”). Ebből a kettőből egyértelműen meghatározhatod mi is történt valójában.

A leggyakoribb hibák a számla készítésekor:

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..